Dieta budująca odporność organizmu dziecka

Zdrowe odżywanie jest bardzo istotne, musimy zapewnić dzieciom odpowiednią ilość witamin potrzebnych do funkcjonowania. Na to co podajemy do jedzenia maluchom warto zwrócić uwagę szczególnie jesienią i zimą, jest to okres kiedy odporność dziecka jest obniżona. Dobrze dobrana dieta może uchronić naszą pociechę przed grypą i złym samopoczuciem. O czym więc warto pamiętać?

Ogólna zasada każdej diety to regularne posiłki. Dziecko powinno właśnie taką ilość posiłków spożywać każdego dnia, oczywiście nie mają to być ogromne ilości. Na drugie śniadanie możemy zaserwować dziecku owoc, a na podwieczorek pyszny i zdrowy soczek. Bardzo ważne jest aby maluch zjadł śniadanie przed wyjściem z domu, jest to najważniejszy posiłek dnia i powinien być sycący. Warto dobierać również produkty zawierające dużą ilość witamin. Istotne jest aby dostarczyć maluchowi witaminę A, E, C i D. Witaminę A znajdziemy w jabłkach, marchewce czy papryce. Witamina E znajduje się w produktach pełnoziarnistych, orzechach i olejach roślinnych. Bardzo pomocna w okresie przeziębień witamina C w dużej ilości znajduje się w owocach cytrusowych, papryce, szpinaku, brukselce, soku z czarnej porzeczki i pigwy.

Zdrowe posiłki i dużo ruchu pozytywnie wpłynął na odporność dziecka. Nie obawiajmy się ruchu na świeżym powietrzu, bieganie po śniegu i w niskich temperaturach zahartuje malucha, oczywiście musimy pamiętać o odpowiednim ubiorze. W łatwy sposób możemy zadbać o zdrowie naszego dziecka i zapobiec niechcianym chorobom.

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s